Turnieje
- Kliknięć: 26
Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer ante tristique sit Quisque lobortis. In venenatis velit amet libero non pede justo rhoncus lacus ipsum. Nulla sed ipsum lacus dolor consectetuer Sed Integer quis porttitor Nam. Est at suscipit justo sit id et id amet Morbi sem. Mollis justo cursus Integer id urna at Nulla wisi vitae Integer.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer ante tristique sit Quisque lobortis. In venenatis velit amet libero non pede justo rhoncus lacus ipsum. Nulla sed ipsum lacus dolor consectetuer Sed Integer quis porttitor Nam. Est at suscipit justo sit id et id amet Morbi sem. Mollis justo cursus Integer id urna at Nulla wisi vitae Integer.
Kordynacja jest jedną z cech motorycznych, które w połączeniu wpływają na rozwój fizyczny dzieci i dorosłych. W zależności od modelu rozróżniamy cztery lub sześć cech sportowych. Wszystkie te cechy mają na siebie wpływ i oddziałowują w mniejszym lub większym stopniu. Ponieważ dzieci nie mają dobrze rozwiniętej masy mięsniowej, dużo ciężej przychodzi im wykonywanie ćwieczeń poprawiających szybkość, siłę, wytrzymałość, gibkość czy moc. Dlatego tak istotne jest aby przygodę ze sportem dzieci zaczynały od ćwiczeń poprawiających koordynację ruchową. Poprzez ćwiczenia koordynacyjne dzieci przyzwyczajają organizm do wysiłku, zwiększając tym samym siłę, moc i wytrzymałość. Szybciej też reagują na bodźce z otaczającego ich świata, poprawiając w ten sposób refleks (szybkość) oraz zwinność. Co może też budzić zaskoczenie u wielu z nas, aktywność fizyczna zwłaszcza grupowa, wpływa znacząco na rozwój intelektualny dzieci, które zbierając dane z otoczenia, uczą swój system "obronny" jak należy zachować się w danym momencie.
Dzieci podczas zabaw biegowych, trenują szybkość i wytrzymałość swojego organizmu. Pobudzają swój układ ruchowy do biegów interwałowych, a umysł do podejmowania szybszych decyzji. Podczas zabaw biegowych, dzieci są bardziej skore do podejmowania ryzyka, dzięki czemu uczą się przewidywać wydarzenia i rozwiązywać problematyczne sytuacje.
Skakanie nie należy do najłatwiejszych czynności, ale ma bardzo dobry wpływ na rozwój fizyczny dziecka. Ćwiczenia skoczne wpływają nie tylko na szybkość, ale też na moc wykonywanych czynności. Skakanie niezbędne jest w takich sportach jak siatkówka i koszykówka, przydane jest również w piłce nożnej. Ćwiczenia na skakance, poprawiają wydolność organizmu.
Zwinność jest tą cechą, nad która najdłużej nalezy pracować i ma największy wpływ na koordynację dziecka. Zwinność to połączenie szybkości i gibkości ciała, a więc zdolności do nienaturalnego ułożenia w jak najkrótszym czasie. Im dziecko zwinniejsze tym ciężej rówieśnikom zatrzymać je w różnego rodzaju grach i zabawach zespołowych. Zwinność wpływa również na rozwój inteligencji.
Rzucanie to pierwsza czynność jakiej dzieci się uczą jeszcze zanim zaczną chodzić lub mówić. Rzucanie przedmiotami, wpływa na rozwój koordynacji, zwiększa siłę i moc dziecka, oraz celność tak bardzo istotną w wielu dyscyplinach. Zabawy związane z rzucaniem, wpływją również na ośrodek odpowiedzialny za planowanie i postrzeganie przestrzeni.
Odbijanie piłki ma zdecydowanie największy wpływ na poprawę koordynacji dziecka. Poprzez kozłowanie piłki, dzieci angażują do wysiłku ośrodek ruchu, równowagi, wzroku i słuchu. Umysł dziecka pracuje na wyższych obrotach, ucząc mięśnie najszybszego i najdokładniejszego sposobu kozłowania. Gry i zabawy zawierające kozłowanie, angażują cały układ mięśniowy dziecka do działania.
Kopanie to nic innego jako praca nóg. Poprzez prowadzenie piłki, strzały lub żonglerkę, dziecko rozwija koordynację ruchową, szybkość, wytrzymałość i moc. W cały proces zangażowana jest również ośrodek podejmowania decyzji i postrzegania przestrzeni, podobnie jak w rzucaniu. Wbrew pozorm jest to najtrudniejszy element, który wymaga najwięcej praktyki.
Piłka jest okrągła i dlatego tak bardzo lubiana przez dzieci. Można ją rzucać, odbijać, kopać, dzięki piłce zdobywamy punkty i nagrody, bierzemy udział w najlepszych zabawach z przyjaciółmi. W większości sportów drużynowych piłka zajmuje centralne miejsce. Rozwój motoryczny dzieci nie może się więc odbywać bez zabaw z piłkami. Wielu eksportów zajmujących się sportem dziecięcym, jest zgodnym co do tego, że uczestnictwo dziecka w różnych zabawach z piłkami, lepiej wpływa na jego rozwój fizyczny. Ukierunkowywanie dziecka na wczesnym etapie, zaburza te procesy, przez co dziecko nie rozwija się prawidłowo i odstaje od rówieśników, w wieku nastoletnim. Równomierne trenowanie koordynacji z piłkami w zakresie rzucania, odbijania i kopania, wpływa pozytwnie nie tylko na motoryke dziecka, ale również na rozwój inteligencji. Dziecko uczy się bowiem różnych form rywalizacji, które wymagają zastosowania zupełnie innych rozwiązań. W ten sposób dziecko uczy swój mózg do zbierania informacji, analizowania ich i wybierania najlepszego rozwiązania, które przyniesie mu zwycięstwo.
Funiño to system szkolenia dzieci do lat 10, którego podstawowym celem jest rozwój inteligencji i percepcji dziecka. System ten jest znany na całym świecie, z powodzeniem wykorzystywany zarówno w treningach piłkarskich jak i hokeja na trawie.
W Polsce nie istnieje zbyt wiele ośrodków szkoleniowych korzystających z tej filozofi. Funiño jest marginalizowane, jako zbyt czasochłonne i wymagające niewielkich grup treningowych, co utrudnia prowadzenie zajęć w większych grupach.
Zasady Funiño są proste, dzieci rywalizują ze sobą w tzw. małych grach, w trakcie których trener wyznacza zadania dla zespołu. Aby więc zdobyć punkt, nie wystarczy "zdobyć gola" ale przede wszystkim trzeba wykonać zadanie.
Zróżnicowanie zabaw z wykorzystaniem tej metody, gwarantuje prawidłowy rozwój intelektualny i motoryczny dzieci. W Funiño jedyne co nas ogranicza to wyboraźnia w wyznaczaniu nowych zadań i wyzwań.
Rywalizacja dla dzieci jest czymś tak samo naturalnym jak oddychanie. To my dorośli hamujemy w nich te naturalne instynkty, oczekując poprawnego zachowania: "Nie biegaj!", "Nie skacz!", "Nie dokuczaj bratu!". Dzieci szukają sposobu na pokazanie, że są lepsze. Sport im w tym pomaga, pozwala znaleźć obszar na którym dziecko może rywalizować z rówieśnikami i wygrywa.
W sporcie zwycięstwo dla dzieci jest najważniejsze, dlatego też w naszej szkółce tworzymy różne warunki do rywalizacji na różnych płaszczyznach. Rozumiemy, że każde dziecko jest inne, więc potrzebuje różnych bodźców do samorozwoju.
U nas gra jest przyjemną zabawą, która pobudza wyobraźnie, uczy kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów na "placu boju". W czasie gry nie ograniczamy dzieci zasadami z podręczników sportowych, ale nagradzamy każde niekonwencjonalne rozwiązanie.
Naszym zadaniem jest stworzenie warunków do gry, chcemy aby w jej trakcie dzieci wykorzystywały to czego nauczą się podczas ćwiczeń i zabaw. Sami tworzą reaguły i rozwiązują konflikty, nie według odgórnie narzuconych zasad, ale według zasad, które uznają za najbardziej odpowiednie.